2024. prilis 29. 6500 Baja, Szent Imre tér 5.     1757-2024     www.bajabela.hu Éber Sándor freskója
Történetünk | Dokumentumok | Diákélet | Kapcsolataink | Elérhetőségünk

RSS hírek
Webmester

Bélap

E-KRÉTA HELP

E-KRÉTA E-ÜGYINTÉZÉS

Hírek - Információk

Tanulmányi kirándulás - Anglia 2012. prilis 11.

Szinte minden ember álma, hogy egyszer eljusson Nagy-Britanniába. Nekünk szerencsére ez megadatott: a március 24-i indulástól számítva egy hétig élvezhettük a britek vendégszeretetét.
A hosszú utazást brüsszeli kiruccanással szakítottuk meg. A belga fõváros nevezetességeinek megtekintése után tovább haladtunk úti célunk felé, közben egy éjszakára megpihentünk a franciaországi Dunkerque-ben. Másnap kora reggel a Csalagúton keresztül jutottunk át a ködös Albionba. Utunk elõször Canterburybe vezetett, ahol megnéztük az anglikán egyház központját, a katedrálist, majd elutaztunk a Kentbe, a Leedsi kastélyhoz. A hatalmas területen fekvõ épületegyüttest egy gyönyörû kert veszi körül. Az esti órákban megérkeztünk a Temze torkolatánál lévõ mobil home szállásunkhoz. Kedd reggel kétórás buszút után a London Eye kilátását élvezhettük. Az óriáskerék után egy közel 10 kilométeres túrát tettünk London városában, amely során megnéztük a Big Bent, Buckingham-palotát, a westminsteri apátságot, a Trafalgar teret a híres Nelson-szoborral, a Downing Streetet, Chinatownt, a Piccadilly Circust és a Covent Gardent. A sok látványosság megtekintése közben megálltunk egy kis pihenõre a St. James’s Parkban. Szokatlan volt számunkra a londoni életvitelben, hogy a lakosság nagyja szívesen tölti ebédidejét parkokban, akár öltönyben is. A nap végére kimerülten érkeztünk a szállásra, ahol az általunk készített vacsora elfogyasztása után nyugovóra tértünk. Az ezt követõ napokban a windsori kastélyba, a Hyde Parkba, Cambridge-be látogattunk el. Ez utóbbi helyen rengeteg magyar él és tanul, segítségükkel eljutottunk gondolázni a Cam folyóra, a Madame Tussauds panoptikumába, az Oxford Streetre, a Tower of Londonba. Ezeken kívül megízlelhettük a helyi specialitást, a fish&chips-et, és megállapíthattuk, hogy a helyiek igen szélsõségesen öltözködnek.
Utunk során rengeteg további élménnyel gazdagodtunk, amelyek örök emlékek maradnak.