2024. mrcius 19. 6500 Baja, Szent Imre tér 5.     1757-2024     www.bajabela.hu Éber Sándor freskója  
Történetünk | Dokumentumok | Diákélet | Kapcsolataink | Elérhetőségünk

  RSS hírek
Webmester


Bélap










E-KRÉTA HELP

E-KRÉTA E-ÜGYINTÉZÉS

EKRÉTA


E-KRÉTA E-ÜGYINTÉZÉS

Kedves Szülők!

Az e-kreta rendszerben 2019. március 1-től lehetőség van egyes ügyeket elektronikusan is intézni.
Ennek használatához egy gondviselői hozzáférésre van szükség. Ez ugyanaz, amit már korábban is kiosztottunk, ezen keresztül lehet az e-kreta elektronikus naplóban a diák tanulmányi előmenetelét és hiányzásait is megnézni. Most ez egészült ki egy újabb felülettel (amihez a hozzáférés ugyanaz).

Nagyon fontos, hogy csak a szülő ismerje, az ehhez tartozó jelszót!
Hiszen azt sem az iskola, sem a szülő nem szeretné, hogy a diák a szülő tudta nélkül járjon el saját érdekében pl .a hiányzásai ügyében.

Elengedhetetlen, hogy a gondviselő e-mailcíme helyes legyen a kréta rendszerben! Mert az ügyek menetéről (határozat elkészültéről, hiánypótlás tényéről … ) e-mail értesítést küld a rendszer. Így nem kell feltétlenül bejelentkezni ahhoz, hogy értesüljünk, hogy változás állt be az ügyünkben. Kérjük ezt ellenőrizzék megfelelően lett-e beírva!

FONTOS tudniuk, hogy a no-reply@ekreta.hu címről érkező üzeneteket a levelező programok gyakran SPAM (kéretlen levélnek) minősítik! Így egyes esetekben visszautasítják a levelező szerverek (az üzenet nem érkezik meg), vagy áthelyezik ilyen címkéjű mappába.
Ezért vagy figyeljék levélszemét üzeneteket is, vagy a felületen / applikációban kattintsanak az e-ügyintézés menüpontra!


Eddig a gondviselő és a diák felület nem sokban különbözött. A továbbiakban a gondviselő ugyanazt látja, mint a diák, de az e-ügyintézés csak az ő felületén jelenik meg. A következő ábra mutat egy diák és a gondviselői hozzáférést.

Gondviselői felület



Diák felület



Részletes tájékoztatás az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatban a következő linken található. Bármilyen kérdés esetén forduljanak hozzánk bizalommal ekreta@bajabela.hu e-mailcímen. Az elérhetőségeik módosítását Önök is meg tudják tenni a nevük melletti jel profilbeállítások/gondviselői elérhetőség szerkesztése alatt.



Adataik helyességét a Személyes adatlap fülön tudják ellenőrizni.
Az Elérhetőség adatok fülön például a lakcím adataikat tudják ellenőrizni.
Kérjük az adatváltozásokat jelentsék be az osztályfőnöknek vagy az ekreta@bajabela.hu címre írják meg! Ezek az adatok nem frissülnek automatikusan. Önöknek kell a változást jelezni. Az iskola és a szülő közötti zavartalan kommunikáció folyatatása érdekében nagyon fontos ezek naprakészen tartása!



Hasznos funkció lehet még az elfelejtett jelszó. Ezzel a funkcióval a krétában rögzített emailcímre küld ki a rendszer új jelszót. Az új jelszó beállításához ismerni kell a fellhasználónevet.
Ez a diák 11 jegyű oktatási azonosítója (7 -tel kezdődik, a diákigazolványban is benne van) és a 01; 02; G01; G02 végződés. Például: 7111111111101, vagy 7111111111102, vagy 71111111111G01, vagy 71111111111G02. Az emailcím pedig a szülő emailcíme.

A következő kép abban nyújt segítséget, hogy kiemelve mutatja a diákigazolványon az oktatási azonosítót.


Az egyik leggyakrabban használt funkcióról, a tanulói mulasztás igazolásáról, itt található egy videó:


Az e-ügyintézésen keresztül intézhető ügyek listáját témacsoportonként itt találják:

(az ügyekre kattintva megismerhetik a kréta tudásbázis részletes magyarázatát az ügyintézés menetéről)

Beíratkozás ügycsoport

Átiratkozás intézmények között

Kiíratkozás ügycsoport

Külföldön töltött ideiglenes tanulmányi időszak bejelentése

Magántanulói jogviszony iránti kérvény bejelentése

Vendégtanulói jogviszony iránti kérvény benyújtása

Tanulmányokkal kapcsolatos ügyintézés ügycsoport

Osztály vagy tanórai csoport változtatási kérelem benyújtása

Igazgatói engedély diák mulasztásának igazolására kérelem benyújtása

Tanulói mulasztás igazolása

Tanulói felmentésre, mentességre szolgáló kérelem benyújtása

Közösségi szolgálat teljesítéséről igazolás benyújtása

Bizonyítványokkal kapcsolatos ügyintézés ügycsoport

Bizonyítvány- vagy törzslapmásodlat igénylése

Személyes adatokban bekövetkezett változás bejelentése

E-KRÉTA E-ÜZENETEK

A 2019-2020 tanévtől megjelent egy új funkció a Krétában, az üzenetek.
A diáknak és a szülőnek is lehetősége van ezen keresztül kapcsolatba kerülni a kréta hivatalos felületén a tanárokkal, iskolavezetéssel.
Felülete és használata nagyban hasonlít a legtöbb megszokott levelező rendszer működéséhez.
El lehet érni böngészőn keresztül és applikáción keresztül is.
A böngészőn keresztüli elérés a kis boríték ikon segítségével lehet. Megjelenik az olvasatlan üzenetek száma.



Az applikációban pedig a menüre kell kattintani és az üzenetek menüpontban megjelenik az olvasatlan üzenetek száma.
Fontos tudni, hogy jelenleg nem küld értesítést az új üzenet érkezéséről az applikáció!

Csak a fenti módon tudhatjuk meg, hogy jött-e üzenet!
Gyakran előfordult a kezdeti időszak óta, hogy a számláló 0 üzenetet mutatott, mégis jött új üzenet.
Kérjük, ezt vegyék figyelembe a használatakor!
A funkció részletes ismertetése a E-KRÉTA Tudásbázisban található.
Használata röviden:
Az olvasatlan üzenetek félkövér betűvel jelennek meg.


Írni, az új üzenet írása gomb, majd a címzettek hozzáadása gomb segítségével lehet.


Kötelező megadni a címzett mellet, az üzenet tárgyát, és szöveget is kell bele írni!
Lehetőség van mellékletet is küldeni, de ekkor is ki kell tölteni az összes mezőt!


A címzettek kategóriákba vannak szedve:
• tanárok: az iskola összes tanára (és oktatást segítő munkatársa)
• osztályfőnökök
• iskolavezetés
Ha mindent megírtunk már nincs más hátra csak a küldés gombbal elküldeni az üzenetet.


Természetesen a kapott üzenetekre lehetőség van válaszolni, továbbítani.




Ez az útmutató pdf formátumban is elérhető itt.