2024. prilis 29. 6500 Baja, Szent Imre tér 5.     1757-2024     www.bajabela.hu Éber Sándor freskója
Történetünk | Dokumentumok | Diákélet | Kapcsolataink | Elérhetőségünk

RSS hírek
Webmester

Bélap

E-KRÉTA HELP

E-KRÉTA E-ÜGYINTÉZÉS

Hírek - Információk

Brüsszeli élménybeszámoló 2010. oktber 19.

Mindenekelõtt szeretnénk megköszönni mindenkinek, aki szavazott ránk és segített abban, hogy III. helyezést érjünk el az EUROPASS rajzpályázaton, és egy brüsszeli utazást nyerjünk. Eleki Istvánné tanárnõtõl értesültünk errõl a lehetõségrõl és õ küldte el a rajzunkat, és így kerülhettünk az elsõ 10 közé.
Augusztus 10-én indultunk Ferihegyrõl reggel 7 órakor. Mindkettõnknek ez volt az elsõ repülõútja, ezért nagyon izgatottak voltunk. Két óra múlva értünk Brüsszelbe, ahol sok idõbe tellett míg megtaláltuk a csomagjainkat.
A hotelszobánk, amely húszpercnyire volt a reptérrõl, lenyûgözött minket. Miután kipakoltunk, útnak indultunk, hogy felfedezzük a várost. A ott élõ emberekkel angolul beszéltünk, könnyen megérttettük magunkat velük, és sok segítséget kaptunk tõlük.
A kedvenc helyünk a Grand Place volt, egy hatalmas tér híres épületekkel körülvéve. Szerencsére belecsöppentünk a virágfesztivál kezdeteibe, és láthattuk a téren elterülõ gyönyörû virágszõnyeget is. A tér éjszakai kivilágítás mellett még hangulatosabb élményt nyújtott.
Második nap egyórás séta után végre megtekinthettük a híres Atomiumot, ami 102 méter magas, és csodálatos kilátás nyílik róla a városra és a Mini Európára. Az ábrázolt vasmolekula minden egyes gömbjében érdekes kiállítások voltak.
A harmadik napon találkoztunk egy kint élõ magyarral, aki az ún. „Hop on hop off” nevû városnézõ buszon dolgozik. Nagyon barátságos volt, és megmutatta nekünk Brüsszel híres nevezetességeit.
Az utolsó napot kihasználva ellátogattunk a város szélén található Botanikus kertbe, ahol fajgazdag növényvilágot, szobrokat és egy gyönyörû szökõkutat néztünk meg. Éjjel a hazaút kicsit fárasztó volt, de tíz órára már Budapestre értünk, ahol szüleink vártak minket.
Az utazás során nagyon sok élményben volt részünk, és sok ismerettel gazdagodtunk.
Tóth Klaudia és Rácz Andrea (12.C osztály)